Zakończyła się 24 edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Etiuda&Anima w Krakowie (21-26 listopada 2017). Po raz kolejny nagrodzone i wyróżnione podczas festiwalu filmy objeżdżają Polskę. Tym razem impreza odbyła się z nowym konkursem animacji polskiej – Anima.Pl oraz dodatkowymi nagrodami - Złotego, Srebrnego i Brązowego Żmija.
Tym samym program poszerzył się o najnowsze polskie produkcje. Ponadto zobaczą Państwo jak kręci się filmy w szkołach filmowych m. in. w Holandii, Kirgistanie czy Izraelu. W zestawach animacji znajdą Państwo nominowaną do tegorocznego Oskara NEGATIVE SPACE/PRZESTRZEŃ NEGATYWNA, reż. Max Porter, Ru Kuwahata czy najgłośniejsze nazwiska takie jak Koji Yamamura z Japonii i jego film o potworach, a także wspomnienia Dennisa Tupicoffa z Australii. Będą historie o trudnej miłości, sposobach na wyładowanie agresji, miłości do kina czy przecinaniu więzi.
W dniach od 3 - 6 maja zapraszamy do kina SOKÓŁ w Nowym Sączu na projekcje filmowe Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Etiuda&Anima.
PROGRAM:
Czas całkowity: 113’65”
FUSY, reż. Kordian Kądziela, prod. WriTv, Polska 2017, 28’03”, fab. - Grand
Prix Złoty Dinozaur, wyróżnienie Międzynarodowej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych – konkurs Etiuda
Beata nie potrafi kierować własnym życiem. Nie przeszkadza jej to jednak w doradzaniu setkom ludzi w tym, jak powinni postępować. Jej życie zmienia się diametralnie, gdy pewnej nocy jedna z jej wróżb omal nie doprowadza do tragedii.
SZÉP ALAK/PIĘKNA POSTAĆ, reż. Hajni Kis, prod. Színház- és Filmművészeti Egyetem, Węgry 2016, 16’53”, fab. - Srebrny Dinozaur, Nagrodę za najlepsze zdjęcia dla studentów pochodzących z krajów Grupy Wyszehradzkiej – konkurs Etiuda
Czasem miłość bywa trudna. Trzeba szukać sposobów na jej spełnienie.
ATTAK, reż. Ruben Meier, prod. Filmuniversitat Babelsberg KONRAD WOLF, Niemcy 2017, 29’49”, dok. - Brązowy Dinozaur, werdykt jury studenckiego -– konkurs Etiuda
Rozdarty wewnętrznie reżyser starasię dotrzeć do użytkowników oraz wynalazcy aplikacji pozwalającej umawiać się na pojedynki pięściarskie. Na swej drodze spotyka niespokojnych, choć sympatycznych ludzi, których łączy pociąg do adrenaliny.
HET NACHTELJIJK HALFROND/BEZ SŁOŃCA, reż. Paul de Ruijter, prod. Nederlandse Filmacademie, Holandia 2016, 29’55”, dok. - Specjalny Złoty Dinozaur dla najlepszej szkoły filmowej-– konkurs Etiuda
W najbardziej wysuniętym na północ punkcie Europy słońce nie jest widoczne na horyzoncie przez dwa miesiące. Film opowiada o tym okresie z punktu widzenia ludzi, którzy muszą radzić sobie z otaczającą ich ciemnością i narastającą tęsknotą za światłem.
IN LOVE WITH CINEMA/Z MIŁOŚCI DO KINA, reż. Ascar Nurakun uulu, prod. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, Kirgistan 2017, 10’05”, fab. - Honorowe Wyróżnienie jury – konkurs Etiuda
Perypetie małego kinomana, który próbując obejrzeć ulubiony film, musi zmierzyć się
z wieloma przeciwnościami.
Czas całkowity: 81’55”
O MATKO!, reż. Paulina Ziółkowska, prod. FUMI Studio, Polska 2017, 12’15”, anim. - Grand Prix Złoty Jabberwocky – konkurs Anima
Matka i syn wciąż zamieniają się rolami: raz to matka pełni swą prawdziwą funkcję, innym razem syn dorośleje i opiekuje się nagle niedojrzałą matką. Układ działa bez zarzutu do czasu, kiedy chłopak decyduje się wyrwać spod spódnicy nadopiekuńczej rodzicielki
i zacząć samodzielne życie.
JEZEVA KUCA/DOM JEŻA, reż. Eva Cvijanovic, prod. Jelena Popovic (NFB), Vanja Andrijevic (Bonobostudio), Kanada 2017, 10’, anim. - Srebrny Jabberwocky – konkurs Anima
W bujnym, pełnym życia lesie mieszka jeż. Cieszy się ogólnym szacunkiem, ale jego przywiązanie do własnego domu irytuje pewną czwórkę drapieżników, którzy decydują się na bezpośrednią konfrontację.
a photo of me/moje zdjęcie, reż. Dennis Tupicoff, prod.Dennis Tupicoff, Australia 2017, 10’48”, anim. -Brązowy Jabberwocky– konkurs Anima
Jestem bobasem siedzącym na podwórku naprzeciwko skrzynkowego aparatu z lat 50. Jestem dzieckiem budzącym się w trakcie filmu noir o człowieku z góry skazanym na przegraną. Mój umysł przeskakuje między przeszłością a teraźniejszością, we wspomnieniach i snach. Mężczyzna umiera. Zostaje zrobione zdjęcie. Klik! Idę do domu, szybko zasypiam.
A LOVE LETTER TO THE ONE I MADE UP /LIST MIŁOSNY DO ZMYŚLONEGO, reż. Rachel Gutgarts, prod. Bezalel Academy of Arts & Design, Izrael 2017, 6’05”, anim - Specjalny Złoty Jabberwocky dla najlepszej animowanej etiudy studenckiej – konkurs Anima
Samotny spacer do domu przeplata się z podwodnym światem fantazji. Połączenie rzeczywistości i wyobraźni jest przedstawione w liście miłosnym zaadresowanym do wyimaginowanego „idealnego” mężczyzny. Film animowany wykonany w unikatowej technice sitodruku.
THE JUNCTION – CHILLY GONZALES&PEACHES/POŁĄCZENIE - CHILLY GONZALES&PEACHES, reż. Patrick Doyon, prod. Jeff Hamada (Booooooom), Kanada 2016, 4’42”, anim. - Wyróżnienie honorowe – konkurs Anima
To powszechnie znany fakt: przeciwieństwa się przyciągają. Posiadający klasyczne wykształcenie muzyczne Chilly Gonzales oraz rockowa prowokatorka Peaches dają z siebie wszystko, gdy spotykają się po raz pierwszy podczas piwnicznego jam session. Pochodzący z przeciwległych biegunów bohaterowie odnajdują wspólny język i stają się gotowi do wymiany wzajemnych muzycznych doświadczeń. Czasami ze zgniłego jabłka może wyrosnąć nowe solidne drzewo.
NOTES ON MONSTROPEDIA/NOTATKI O MONSTROPEDII, reż. Koji Yamamura, prod. Yamamura Animation, Japonia 2016, 6’10”, anim. - Wyróżnienie honorowe – konkurs Anima
Animowane archiwum wymyślonych potworow napisane przez fikcyjnego monsterologa w średniowiecznej Europie. Praca prezentuje zwyczaje potworów, wykorzystując ruch inspirowany krótkimi frazami, takimi jak „Smak łez”, „Poskromiona dzikość”, itd.
RABBIT’S BLOOD/KREW KRÓLIKA, reż. Sarina Nihei, prod. Little Dot Studios, Wielka Brytania 2017, 4’42”, anim. - Wyróżnienie honorowe – konkurs Anima
Dziewczyna, która straciła coś cennego, spotyka królika.
SOG, reż. Jonathan Schwenk, prod. Jonathan Schwenk, Niemcy 2017, 10’14”, anim. - Wyróżnienie honorowe – konkurs Anima
Po powodzi niektóre ryby utykają na starych drzewach. Bojąc się śmierci, głośno krzyczą. Obudzeni hałasem mieszkańcy pobliskiej jaskini nie są zadowoleni z nieoczekiwanego zgromadzenia...
9 WAYS TO DRAW A PERSON/ 9 SPOSOBÓW NA NARYSOWANIE CZŁOWIEKA, reż. Sasha Svirsky, prod. Nadezhda Svirskaia, Rosja 2016, 6’29”, anim. - Wyróżnienie honorowe – konkurs Anima
Dziewięć krótkich i zaskakujących historii mówiących nam o tym, w jaki sposób można przedstawić osobę. Łącząc abstrakcję, kolaż oraz animację rysunkową, autor zaprasza nas do spontanicznych i niesystematycznych badań nad potencjałem animacji i wprowadza nas w świat niespożytej wyobraźni.
NOTHING HAPPENS/NIC SIĘ NIE DZIEJE, reż. Michelle, Uri Kranot, prod. Dansk tegnefilm, Dania, Francja 2017, 11’50”, anim. - Wielki Niedoceniony - Nagroda Dyrektora Artystycznego Bogusława Zmudzińskiego – konkurs Anima
Na przedmieściach panuje przenikliwe zimno. Pomimo tego tworzy się tu jednak zbiegowisko. Przyglądam się ludziom formującym szereg na horyzoncie. Wszyscy na coś czekamy. Jednak nic się nie dzieje... Zebraliśmy się, by stać się świadkami wydarzenia. By dać się zobaczyć. Uczestniczyć w spektaklu oglądania i bycia oglądanym.
Czas całkowity: 79’04”
NEGATIVE SPACE/PRZESTRZEŃ NEGATYWNA, reż. Max Porter, Ru Kuwahata, prod. Ikki Films, Manuel Cam Studio, Francja 2017, 5’30”, anim. - Nagroda jury studenckiego – konkurs Anima
Tato nauczył mnie, jak się pakować.
DELICATESSEN/DELIKATESY, reż. Fenglin Chen, prod. Fenglin Chen, USA 2017, 4’40”, anim. - Nagroda publiczności – konkurs Anima
Pomiędzy mężczyzną i kobietą, którzy spotykają się w delikatesach, rozkwita romantyczne uczucie. Ich pragnienia znajdują odzwierciedlenie w artykułach spożywczych i ożywają jako niesamowite zmutowane połączenia rożnych kończyn i organów. Historia miłosnan z supermarketu, w której jedzenie staje się metaforą zmysłowych pragnień.
FIGURY NIEMOŻLIWE I INNE HISTORIE II, reż. Marta Pajek, prod. Animoon, Polska 2016, 14’52”, anim. - Grand Prix Złoty Żmij – konkurs Anima.Pl
Bohaterką jest kobieta, która w codziennej bieganinie potyka się i przewraca. Kiedy wstaje, odkrywa, że jej dom posiada nieoczekiwane właściwości – zbudowany jest z paradoksów i wypełniony iluzjami. Film jest drugą częścią tryptyku Figury niemożliwe i inne historie inspirowanego koncepcją figury niemożliwej – takiej, którą można narysować zgodnie z zasadami perspektywy, ale nie można jej skonstruować.
DZIWNY PRZYPADEK, reż. Zbigniew Czapla, prod. Warsztat filmowy, Polska 2017, 13’30”, anim. - Srebrny Żmij - konkurs Anima.Pl
Surrealistyczna podroż w głąb świadomości. Pulsujący strumień obrazów, refleksji i wspomnień. Sekwencja osobistych doświadczeń bohatera i echo pamięci zbiorowej.
PAN MALUŚKIEWICZ I WIELORYB, reż. Andrzej Gosieniecki, prod. Studio Mansarda, Polska 2016, 9’, anim. - Brązowy Żmij - konkurs Anima.Pl
Pan Maluśkiewicz i wieloryb jest autorskim filmem animowanym zrealizowanym na podstawie jednego z najbardziej znanych wierszy Juliana Tuwima. Wielka wyprawa Pana Maluśkiewicza staje się pretekstem do opowieści filozoficznej o małym człowieku, który pragnie zmierzyć się z niepojmowalnym ogromem. Opowieść prowadzi ballada w znakomitej kompozycji i wykonaniu Włodzimierza Korcza.
PIES SCHROEDINGERA, reż. Natalia Krawczuk, prod. PWSFTviT, Polska 2016, 8’50”, anim.- Specjalny Złoty Żmij dla najlepszej animowanej etiudy studenckiej- konkurs Anima.Pl
Krótka historia pewnego pana, pani,ich psa i kanapy. Dni upływają im na drzemkach i pozornej nudzie. Wszystko się jednak zmieni, gdy ich pupil niespodziewanie zniknie. Próba refleksji o tym, jak jednocześnie proste i skomplikowane mogą być ludzkie relacje, oraz o tym, czy żyjąc u boku drugiej osoby, możemy czuć się samotni.
FORSAKEN FOREST, reż. Anna Beata Barańska, prod. Anna Beata Barańska, Polska 2016, 9’39”, anim. - Dyplom honorowy - konkurs Anima.Pl
Statyczny kadr zaczyna powoli ożywać. Lekki półmrok, kołyszące się drzewa – przyroda zmienia się powoli kierowana swym naturalnym rytmem. W racjonalność wkrada się odrobina irracjonalności...
SUPERRZECZ, reż. Piotr Kabat, prod. Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, Polska 2016, 5’28”, anim. - Dyplom honorowy, wyróżnienie jury studenckiego, nagroda ASIFA Poland - konkurs Anima.Pl
Film zainspirowany współczesną kulturą masową. Jest on swego rodzaju hołdem dla epickich filmów amerykańskich, telewizyjnych seriali i kreskówek z drugiej połowy XX wieku. Akcja dzieje się w notatniku artysty, gdzie zderzają się opozycyjne światy niechlujnych rysunków i bazgrołów, efektów specjalnych, hollywoodzkich filmów, plam malarskich oraz znanych korporacyjnych logotypów. Wszystko zebrane w całość dąży do nieuniknionej autodestrukcji, odsłaniając zupełnie nową i znacznie potężniejszą rzeczywistość.
WIECZÓR, reż. Izabela Plucińska, prod. Clay Traces, Polska, Niemcy 2016, 2’30”, anim. - Dyplom honorowy - konkurs Anima.Pl
To trzecia część trylogii Izabeli Plucińskiej. Film pokazuje skrajne emocje kłócącej się pary małżeńskiej.
Z JAK ZAGADKA, reż. Michał Socha, prod. Narodowe Centrum Kultury, Polska 2017, 3’57”, anim. -Wielki Niedoceniony - Nagroda Dyrektora Artystycznego Bogusława Zmudzińskiego - konkurs Anima.Pl
Do gabinetu „Detektywa” (litera „D”) przychodzą litery „Ą” i „Ę”. Są roztrzęsione, ponieważ ktoś ukradł innym literom alfabetu kreski i kropki tworzące polskie znaki diakrytyczne. Litery „Ą” i „Ę” boją się, że także one stracą swoje ogonki, dlatego proszą detektywa o pomoc w znalezieniu sprawcy kradzieży. „Detektyw” rozpoczyna śledztwo. Bohaterowie udają się na plac, na którym zgromadzone są wszystkie litery alfabetu. Litery przekrzykują się wzajemnie przerażone tym, co się stało...
OJEZU, reż. Betina Bożek, prod. Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, Polska 2017, 3’48”, anim. - Nagroda publiczności - konkurs Anima.Pl
Bohaterami filmu są zwykli ludzie targani wewnętrznymi namiętnościami, nieporadni w wyrażaniu uczuć, ciągle oczekujący na to prawdziwe „wielkie spełnienie”. Spędzając czas na zwykłych, niepotrzebnych zajęciach, rozpływają się w codziennym niebycie targani emocjami i potrzebą miłości. Muzyka gra, bohaterowie toną w emocjach i rozlanych drinkach, a orkiestra próbuje nadać ton. Jednak wielka nieudolność wydaję się być nie do przezwyciężenia. O Jezu…
Czas całkowity: 118’51”
EIGEN/ NASZE WŁASNE, reż. Malu Janssen, prod. Nederlandse Filmacademie, Holandia 2016, 27’10”, fab. - Specjalny Złoty Dinozaur dla najlepszej szkoły filmowej, Honorowe Wyróżnienie jury – konkurs Etiuda
W naszym społeczeństwie samodoskonalenie stało się niemal obowiązkiem. Bliźniaczki Vera i Josefien pod wpływem duchowego trenera postanawiają szukać swojego odrębnego „ja”.
IN KROPSDAM IS IEDEREEN GELUKKIG/POZDROWIENIA Z KROPSDAM, reż. Joren Molter, prod. Nederlandse Filmacademie, Holandia 2016, 23’40”, fab. - Specjalny Złoty Dinozaur dla najlepszej szkoły filmowej – konkurs Etiuda
Lammert to człowiek, który nie skrzywdziłby nawet muchy. Mieszka w małej wiosce o nazwie Kropsdam razem z najlepszą przyjaciółką Friedą oraz ukochanymi gołębiami. Spokojne życie Lammerta zostanie gwałtownie zakłócone, kiedy oskarży go lokalna społeczność.
MY MEMORIAL DAY/MÓJ DZIEŃ PAMIĘCI, reż. Daniella Meroz, prod. Bezalel Academy of Arts and Design Jerusalem, Izrael 2016, 5’53”, eksper. - Honorowe Wyróżnienie jury – konkurs Etiuda
To, co zaczyna się jak zwykły Dzień Pamięci w Izraelu, okazuje się awangardowym pokazem dziwactw przedstawionym z punktu widzenia uczennicy, która obserwuje trwającą ceremonię.
SYMBIOFONIA, reż. Eugeniusz Pankov, prod. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi, Polska 2017, 17’02”, fab. - Wielki Niedoceniony -, Nagroda Dyrektora Artystycznego Bogusława Zmudzińskiego – konkurs Etiuda
Czy w ciszy słychać wyłącznie ciszę? Czy dla innych istot świat ludzi może być ciszą? Czy stworzenie symfonii z dźwięków, które nie są słyszalne dla człowieka, jest możliwe? W domowym laboratorium wspólną przestrzeń zamieszkują Homo sapiens oraz mrówki Atta sexdens. Symbiotyczna zależność tych dwóch bytów przybiera wyjątkową postać.
MILLIMETERLE, reż. Pascal Reinmann, prod. Zürcher Hochschule der Künste, Szwajcaria, 15’46”, fab. - Don Kichot Nagroda Międzynarodowej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych – konkurs Etiuda
Noc. Kryty basen. Burza hormonów, presja grupowa oraz ciekawość seksualna sprawiają, że w grupie nastoletnich chłopców niebezpiecznie zaciera się granica między zabawą a realnością.
DOGMEAT/MIĘSO Z PSA, reż. Ksenia Tischenko, prod. Russian State University of Cinematography (VGiK), Rosja 2017, 30’00”, fab. – Nagroda publiczności – konkurs Etiuda
Młody 15-letni chłopak (Kid) pragnie być odważny, pewny siebie i męski niczym jego brat Valyok. Pewnego dnia Valyok oraz jego przyjaciel Ruble pozwalają Kidowi spędzić z nimi czas. Wszystko układa się pomyślnie do czasu, gdy chłopcy decydują się urządzić grilla, na którym podadzą mięso z psa. Jak w tej sytuacji zachowa się Kid?
seanse: sala studyjna
wejściówki: 1 zł
KLAUZULA INFORMACYJNA OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018. 1000), Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu, przedstawia podstawowe informacje dotyczące przetwarzania pozyskanych danych osobowych.
Administratorem danych osobowych jest Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu z siedzibą w Nowym Sączu, z którym można się skontaktować w następujący sposób:
adres: 33-300 Nowy Sącz, ul Długosza 3
adres e-mail kontakt@mcksokol.pl
telefon: 18 4482 610
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych można się skontaktować, poprzez adres
e-mail: iod@mcksokol.pl lub pisemnie na w/w adres głównej siedziby.
Administrator przetwarza dane w celu realizacji swoich statutowych zadań.
Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów, zgodnie z kryteriami określonymi w przepisach prawa.
ADMINISTRATOR INFORMUJE, ŻE ZAINTERESOWANEMU PRZYSŁUGUJĄ NASTĘPUJĄCE PRAWA:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
2) sprostowania (poprawienia) nieprawidłowych danych (art. 16 RODO),
3) usunięcia danych przetwarzanych bezpodstawnie i bezprawnie (prawo do bycia zapomnianym - w art. 17 RODO),
4) ograniczenia przetwarzania danych (tzn. wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku - art. 18 RODO);
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 21 RODO, co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku nie będziemy już mogli przetwarzać Państwa danych osobowych objętych sprzeciwem, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6) prawo do przenoszenia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na zasadach określonych w art. 20 RODO, co oznacza iż mają Państwo prawo żądać, by Państwa dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
7) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO,
8) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem RODO do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
GROMADZENIE DANYCH:
I. Wszelkie dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ są gromadzone na dwa sposoby:
1. Informacje podawane dobrowolnie przez użytkowników w celu subskrypcji newslettera, korzystania z formularzy kontaktowych, wypełnienia formularzy rejestracyjnych w celu zapisu na wydarzenie, a także w celu tworzenia kont użytkowników na stronach i aplikacjach internetowych.
2. Informacje uzyskiwane automatycznie podczas korzystania przez użytkowników z naszych stron i aplikacji internetowych, tj.:
Informacje w dziennikach serwerów - nasze serwery automatycznie zapisują takie dane, jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, dane urządzenia (np. model sprzętu), typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP oraz tzw. pliki cookies.
Adres IP - każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP. Na jego podstawie można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się z siecią.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty (komputer, tablet, smartfon itp.).
INFORMACJE O ZBIERANYCH DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przeznaczone są wyłącznie na użytek Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ (do celów administracyjnych i statystycznych) lub służą do zapewnienia określonych usług naszym odbiorcom (użytkownikom).
Dane osobowe, podane przez użytkownika na stronach lub aplikacjach internetowych zamieszczonych na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ, będą przetwarzane wyłącznie w celu, do którego są zbierane. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak niezbędny do realizacji celu, w jakim są one zbierane. Niepodanie danych osobowych jest równoznaczne z brakiem możliwości korzystania z danego narzędzia, aplikacji internetowej, bądź usługi.
Dane osobowe użytkownika mogą zostać ujawnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dane te nie będą jednak udostępniane innym instytucjom, organizacjom, osobom trzecim i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również profilowane.
BEZPIECZEŃSTWO:
Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ dokłada wszelkich starań, aby chronić strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Strony i aplikacje internetowe zawierają odnośniki do innych stron internetowych.
Zdajemy sobie sprawę, że ponosimy odpowiedzialność za ochronę danych powierzonych nam przez użytkowników. Kwestie bezpieczeństwa traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby chronić nasze strony i aplikacje internetowe przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji. Stosujemy urządzenia i systemy zabezpieczające dane przetwarzane na serwerach oraz fizyczne środki bezpieczeństwa.
Poruszanie się bez użycia myszki
Stronę www.kino-sokol.pl można przeglądać bez użycia myszki, przy użyciu klawiatury. Witryna oparta jest o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po niej przy użyciu klawisza TAB. Filtry, kalendarz i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu.
Poniżej informacje jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść.
Powiększanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Pomniejszanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Domyślny rozmiar strony w przeglądarkach, jego ustawienie jest możliwe na dwa sposoby:
KINO SOKÓŁ
ul. Długosza 3
33-300 Nowy Sącz
Tłumacz języka migowego online
Kontakt dla osób z niepełnosprawnościami słuchu poprzez SMS:
tel.: +48 600 439 299
Nagranie, na sekretarce telefonicznej, aktualnego repertuaru kina oraz informacja o rezerwacji seansów grupowych:
tel.:+48 18 448 26 00
Diana Kamykowska-Gacek
tel.: +48 18 448 26 32
e-mail: d.kamykowska@mcksokol.pl
Dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i intelektualnymi organizujemy seanse na zamówienie. Współpracujemy z Warsztatami Terapii Zajęciowych i organizacjami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami.
Dla osób ze spektrum autyzmu organizujemy seanse z dopasowywanym natężeniem oświetlenia i głośnością filmu.
Dla osób niewidomych i słabowidzących staramy się prezentować filmy z audiodeskrypcją. Współpracujemy z Fundacją POMAGAM NIEWIDOMYM oraz Polskim Związkiem Niewidomych.
Razem wybieramy repertuar na comiesięczny seans.
Do odbioru audiodeskrypcji udostępniamy bezpłatnie słuchawki.
Możliwe jest dopięcie własnych słuchawek.
Osoby z aparatem słuchowym mogą skorzystać z pętli indukcyjnych.
Pętle umożliwiają lepszy odbiór dźwięku.
Znajdują się w kasie Kina, na parterze w sali widowiskowo-kinowej im. Lucjana Lipińskiego oraz w rzędach od 3 do 6 w sali kinowej im. Piotra Kosińskiego.
Dla osób poruszających się na wózkach są wyznaczone miejsca w salach kinowych.
Przy sprzedaży internetowej, na planie sali kinowej, miejsca dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi oznaczone są piktogramem
Informacje o udogodnieniach znajdują się przy tytule filmu w REPERTUARZE.
Repertuar jest na stronie Kina SOKÓŁ w Nowym Sączu oraz na drukowanych ulotkach i afiszach repertuarowych. Ulotki dostępne są w kasie biletowej MCK SOKÓŁ.
Ulgowe bilety na wszystkie seanse kinowe oferujemy w każdy poniedziałek.
Nie pobieramy dodatkowych opłat za okulary 3D.
Bilety ulgowe przysługują, na podstawie ważnej legitymacji - stosowych dokumentów:
• osobom z niepełnosprawnościami,
• opiekunom osób z niepełnosprawnościami,
• dzieciom, młodzieży uczącej się, studentom,
• emerytom, rencistom,
• posiadaczom Karty Dużej Rodziny oraz Nowosądeckiej Karty Rodziny (karta + dowód osobisty, karta dziecka + legitymacja),
• aktywnym Honorowym Dawcom Krwi,
• działaczom opozycji antykomunistycznej i osobom represjonowanym z powodów politycznych (tylko na wydarzenia artystyczne).
Bilety darmowe przysługują, na podstawie stosownych dokumentów:
• przewodnikom osoby z pierwszą grupą inwalidzką,
• opiekunom dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.
MCK SOKÓŁ mieści się w centrum miasta przy ul. Długosza 3. Dysponujemy parkingiem bez barier architektonicznych z oznakowanym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.
Parking i wejście do budynku znajdują się od ul. Kościuszki. Możesz w łatwy sposób dojechać tu komunikacją miejską (przystanki: Długosza-Planty, Konarskiego i Kościuszki).
Wejście do budynku – proponujemy dwa rozwiązania.
5 schodów. Przy tym wejściu, po lewej stronie, znajduje się plansza dotykowa z planem przestrzennym parteru.
Skorzystanie z podjazdu z poręczami, prowadzącego do drzwi. Tu znajduje się dzwonek sygnalizujący obsłudze w recepcji ewentualną pomoc osobom poruszającym się na wózku, opiekunom z dzieckiem w wózku oraz wszystkim osobom o indywidualnych potrzebach.
Kasa znajduje się na poziomie wejścia do budynku. Dysponujemy dwoma ladami/oknami obsługi o różnych wysokościach w zależności od potrzeb klienta.
Każda kondygnacja budynku w części usługowej udostępniona jest osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi. Winda osobowa ma wyjścia z dwóch stron. Każdy poziom zapowiadany jest przez lektora, a przyciski sterujące pracą windy mają wypukłą strukturę oraz zapisane są alfabetem Braille’a.
Poziom -1: sala kominkowa, sala im. Zofii Rysiówny, toalety, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Poziom 0: sala im. Danuty Szaflarskiej
Poziom 1: wyjście z budynku, kasa, sala kinowa im. Piotra Kosińskiego, sala widowiskowo-kinowa im. Lucjana Lipińskiego, toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami
Poziom 2: kawiarnia Klub Sztuki, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
Poziom 3: sala im. Romana Sichrawy
Poziom 4: sala edukacyjna, balkon sali im. Romana Sichrawy, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
Poziom 5: sala im. Bolesława Barbackiego, toalety
Miejsca na wózki inwalidzkie wyznaczone są w salach kinowych, koncertowych, konferencyjnych i szkoleniowych.
Tablice tyflograficzne z rozmieszczeniem przestrzennym układu sali znajdują się przy wejściach do sali widowiskowo-kinowej im. Lucjana Lipińskiego.
Psy asystujące są mile widziane, zapewniamy miskę z wodą – dostępna jest w kasie biletowej.
Toalety dla osób z różnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami ruchowymi, użytkownik zamyka samodzielnie od wewnątrz.
Mają one zamontowane duże lustra oraz dzwonki do przyzywowej sygnalizacji dźwiękowo-wizualnej.
Znajdują się:
• na poziomie -1. przy sali kinowej, w tej toalecie jest przewijak/leżanka;
• na poziomie 1. /wejście do budynku/, w korytarzu za kasą biletową po lewej stronie; w toalecie jest przewijak;
• na poziomie 2. obok kawiarni Klub Sztuki;
• na poziomie 4. obok sali edukacyjnej.
Toalety wyposażone są w system przywoławczy dźwiękowo-wizualny.
Wszystkie pomieszczenia - Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu ul. Długosza 3 oraz Galerii Sztuki Współczesnej BWA SOKÓŁ w Nowym Sączu ul. Kościuszki 34 - tworzą organizacyjnie i technicznie jeden wzajemnie uzupełniający się obiekt.
Wyposażone są w system sygnalizacji pożaru z monitoringiem całodobowym, podpiętym do Jednostki Ratunkowo-Gaśniczej Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Nowym Sączu.
Czujki alarmowe po wykryciu zadymienia uruchamiają sygnał dźwiękowy i świetlny.
Sygnalizatory akustyczne są słyszalne w każdej części obiektu, a sygnalizatory optyczne dodatkowo zamontowane są w toaletach dla osób niepełnosprawnościami.
Ewakuacją do momentu przybycia Straży Pożarnej dowodzi kierownik techniczny obiektu lub jego zastępca.
Jeżeli kierownik techniczny lub zastępca kierownika są nieobecni, to opuszczeniem budynku kierują:
• ewakuacją osób korzystających z sal kinowych - odpowiedzialny w danym dniu i na danej zmianie opiekun sali – bileter;
• ewakuacją osób korzystających z sal wystawowych - odpowiedzialny w danym dniu i na danej zmianie opiekun ekspozycji;
• ewakuacją osób korzystających z pozostałych pomieszczeń - sal w obiekcie – osoba odpowiedzialna za organizację zajęć, obecna w danym dniu i czasie np. koordynator wydarzenia, instruktor, trener;
• ewakuacją osób korzystających z kawiarni Klub Sztuki - obsługa kawiarni.
Ewakuowane w pierwszej kolejności są dzieci oraz osoby o ograniczonej zdolności poruszania się (z różnych względów).
Osoby odpowiedzialne za ich ewakuację w pierwszej kolejności:
• wyznaczają i zobowiązują osoby sprawne z najbliższego otoczenia do udzielenia potrzebującym pomocy (w miarę ich możliwości),
• wskazują drogi ewakuacyjne i lokalizację sprzętu ewakuacyjnego.
W celu zapewnienia właściwej widzialności umożliwiającej ewakuację klatki ewakuacyjne są oddymiane za pomocą klap i nawietrzania mechanicznego. Drogi ewakuacyjne wyposażono w awaryjne oświetlenie oraz fluorescencyjne znaki kierunkowe, aby jednoznacznie wskazywały drogę ewakuacji do bezpiecznego miejsca.
Przy silnym zadymieniu dróg ewakuacyjnych należy poruszać się w pozycji pochylonej. W dolnych partiach pomieszczeń panować będzie mniejsze zadymienie. Poruszać trzeba się wzdłuż ścian, by nie stracić orientacji, co do kierunku ruchu.
Długość drogi ewakuacyjnej, z poszczególnym pomieszczeń obiektu do klatek ewakuacyjnych i do wyjścia na zewnątrz obiektu, nie przekracza 20m.
Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Kina SOKÓŁ w Nowym Sączu.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
TREŚCI NIEDOSTĘPNE
OBSŁUGA ZA POMOCĄ KLAWIATURY
STRUKTURA NAGŁÓWKÓW
SKANY DOKUMENTÓW
TEKSTY LINKÓW
OTWIERANIE W NOWYM OKNIE
ETYKIETY W POLACH EDYCJI
OBSŁUGA FORMULARZA
KOMUNIKATY O STANIE
TEKSTY ALTERNATYWNE DLA OBRAZKÓW
OBSŁUGA SLAJDERA
KONTRAST DLA TEKSTU
DOKUMENTY PDF
PRZYGOTOWANIE DEKLARACJI W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
SKARGI I ODWOŁANIA
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Deklaracja dostępności architektonicznej Kina SOKÓŁ i Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ znajduje się tutaj.