wyst.: Jerzy Radziwiłowicz, Krystyna Janda, Tadeusz Łomnicki, Jacek Łomnicki, Michał Tarkowski...
Film zrekonstruowany cyfrowo.
"Człowiek z marmuru" rodził się w bólach. Trzeba było wielu starań i zabiegów, by przekonać urzędników i dyrektorów od kultury, że ten film nie będzie oskarżeniem komunistycznego państwa. Czy nie był? Był i to na tyle celnym i dotkliwym, że wywołał popłoch. Dzieło Wajdy przeznaczono do ograniczonej dystrybucji, co - miast zmniejszyć - zwiększyło jego rezonans i popularność. Utwór, będący mistrzowskim połączeniem niekłamanego artyzmu z otwartą krytyką kłamstwa, przemocy i zniewolenia, miał w sobie niezwykłą siłę oddziaływania. Stał się też wielkim wydarzeniem, nie tylko kulturalnym. Oficjalne media próbowały wypaczyć jego sens. Pisano i mówiono, że "Człowiek z marmuru" jest li tylko pożytecznym głosem w konstruktywnej, socjalistycznej dyskusji, dotyczącej - potępionego już przez partię - "okresu błędów i wypaczeń". "Wola partii" jednak i tym razem rozminęła się z "wolą narodu". Dramatyczne losy Mateusza Birkuta widzowie słusznie odczytali jako metaforę zmagań jednostki z totalitaryzmem. "Walka Birkuta o prawdę nie skończyła się przecież w latach pięćdziesiątych" - zdawał się mówić za pośrednictwem swego filmu Wajda - "trwa ona także dziś, czego dowodem jest choćby rozpaczliwa szamotanina Agnieszki z telewizyjną nomenklaturą". Na sukces "Człowieka z marmuru" złożyły się talent i praca wielu ludzi, zwłaszcza reżysera i odtwórców głównych ról. Porywającą kreację Mateusza Birkuta stworzył młody aktor krakowskiego Starego Teatru Jerzy Radziwiłowicz, znany wcześniej z zaledwie dwu większych ról filmowych. Absolutną debiutantką na ekranie była natomiast ekspresyjna Krystyna Janda (Agnieszka) - dwudziestopięcioletnia wówczas aktorka warszawskiego Teatru Ateneum. Uwagę krytyki zwróciła też konstrukcja dzieła Wajdy. Jest ono bowiem nie tylko pasjonującą opowieścią o człowieku zniszczonym przez historię, lecz także skrupulatnym zapisem powstawania filmu. Niełatwej często drogi twórcy, na której piętrzą się niezliczone przeszkody w postaci braku pieniędzy, złej woli decydentów, problemów technicznych. Dziś "Człowiek z marmuru" jest już klasykiem i legendą. Mimo to wciąż ogląda się go z zainteresowaniem, nie ustępującym "kinu akcji".
Rok 1952. Na centralnym placu Nowej Huty ekipa robotników zdejmuje gigantyczny portret przodownika pracy Mateusza Birkuta.
Rok 1976. Na korytarzu gmachu telewizji 24-letnia dyplomantka szkoły filmowej Agnieszka przekonuje redaktora, że film, który chce zrobić o Birkucie, jest potrzebny i ważny. Po dyskusjach uzyskuje sprzęt, taśmę. Montażystka wybiera dla niej strzępy starych taśm, z których wyłania się zarys wizji Nowej Huty w początkach budowy kombinatu: błoto, zmęczenie, trudne warunki bytowania - i zaraźliwy, niekłamany entuzjazm junaków SP. Jest wśród nich Mateusz Birkut, chłop spod Krakowa, murarz wsławiony rekordem: w 5-osobowym zespole ułożył w ciągu zmiany 30 tysięcy cegieł. Wyczynowi temu poświęcił film "Oni budują nasze szczęście" reżyser Jerzy Burski, dziś sława polskiego kina. Agnieszka uzyskuje od niego informacje o kulisach rekordu Birkuta, który Burski - wówczas początkujący dokumentalista - zainscenizował wspólnie z sekretarzem Jodłą. Dzięki idealnej organizacji pracy i nadludzkiemu wysiłkowi Birkut pobił rekord, zdobył sławę, otrzymał mieszkanie, wyjechał na zjazd przodowników pracy, jego portret ozdobił plac w Nowej Hucie, a marmurowa rzeźba była wystawiona na II ogólnopolskiej wystawie plastyki w "Zachęcie". Birkut został instruktorem w Zjednoczeniu i wraz ze swym przyjacielem Witkiem jeździł po budowach, ucząc nowych metod murowania; jeździł zwykle z nim niejaki Michalak.
Agnieszka odnajduje Michalaka, organizującego obecnie dla "Estrady" występy stripteaserek. Michalak opowiada jej o współpracy z Birkutem do momentu, kiedy podczas pokazu murowania ktoś podłożył Birkutowi rozpaloną cegłę. Inwalida z poparzonymi dłońmi nie mógł już bić rekordów. Został działaczem związkowym, bardzo popularnym wśród robotników Nowej Huty. Michalak, od początku nieufny wobec Witka, reemigranta z Francji, powoduje jego aresztowanie. Birkut dokłada wszelkich wysiłków, aby pomóc przyjacielowi. W rezultacie traci pracę, zostaje pozbawiony odznaczeń i mieszkania, mimo że jego żona Hanka Tomczyk, wybitna gimnastyczka, spodziewa się dziecka. Rozgoryczony Birkut po pijanemu rzuca w okno Urzędu Bezpieczeństwa cegłę, którą zachował na pamiątkę swego pierwszego rekordu. Zostaje aresztowany.
Agnieszka ukrytą kamerą filmuje rozmowę z Michalakiem, ale ten spostrzega to i zmusza dziewczynę do prześwietlenia taśmy, po czym składa skargę w Telewizji. Po kolejnej ostrej rozmowie z redaktorem telewizji Agnieszka uzyskuje po raz ostatni zgodę na kontynuowanie filmu, pod warunkiem, że odbędzie rozmowę z Witkiem, pełniącym kierownicze funkcje na budowie Huty Katowice. Przedtem jednak ogląda odnaleziony przez montażystkę fragment taśmy z nigdy nie wykorzystanym sprawozdaniem z procesu o szpiegostwo, wytoczonym Witkowi i innym pracownikom budownictwa w 1952 r. Odważna postawa Birkuta, zeznającego jako świadek spowodowała jego późniejsze skazanie.
W Hucie Katowice inż. Witek opowiada o losach Birkuta po ich wspólnej rehabilitacji w 1956 r. Witek wrócił do pracy w Hucie, Birkut wyruszył na poszukiwanie Hanki Tomczyk, która publicznie wyparła się aresztowanego Mateusza i osiadła w Zakopanem. Agnieszka odnajduje ją, zamężną z ajentem gastronomii, mieszkającą w luksusowej willi. Hanka potwierdza, że Birkut odnalazł ją, ale go odtrąciła. Agnieszka słucha relacji kobiety świadomej zupełnej klęski swego życia, i - wstrząśnięta - po raz pierwszy decyduje się nie filmować tej tragicznej twarzy.
Ostatni ślad prowadzi do rodzinnej wsi Birkuta, gdzie Mateusz mieszkał ze swym malutkim synkiem Maćkiem. Rok 1957: wybory do Sejmu. Cała wieś czeka, jak będzie głosować człowiek najbardziej skrzywdzony i kiedy Birkut wrzuca do urny nieskreśloną kartkę - wszyscy idą za jego przykładem. Więcej materiałów filmowych nie ma, adresu Birkuta ani jego syna nie udaje się odnaleźć.
Redaktor organizuje przegląd materiałów do filmu Agnieszki i dyskwalifikuje jej pracę, mimo gorących protestów całej ekipy. Głównym pretekstem jest to, że nie odnalazła bohatera. Zbyt późno Agnieszka orientuje się, że syn Birkuta Maciek nosi prawdopodobnie nazwisko swojej matki...
Załamana Agnieszka wraca do swego ojca, kolejarza w małym miasteczku. Pod jego wpływem uświadamia sobie, że nie wolno jej rezygnować, że doprowadzenie sprawy do końca jest ważniejsze, niż ewentualne dokończenie filmu. Odnajduje Maćka i spotyka go przed bramą Stoczni Gdańskiej. W tłumie robotników idących do pracy Maciek mówi jej, że ojciec nie żyje. Nie rozumie, czemu Agnieszka się nim interesuje - odmawia pomocy. Ale dziewczyna nie ustępuje. Są razem na korytarzu w telewizji...(FilmPolski.pl)
KLAUZULA INFORMACYJNA OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018. 1000), Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu, przedstawia podstawowe informacje dotyczące przetwarzania pozyskanych danych osobowych.
Administratorem danych osobowych jest Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu z siedzibą w Nowym Sączu, z którym można się skontaktować w następujący sposób:
adres: 33-300 Nowy Sącz, ul Długosza 3
adres e-mail kontakt@mcksokol.pl
telefon: 18 4482 610
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych można się skontaktować, poprzez adres
e-mail: iod@mcksokol.pl lub pisemnie na w/w adres głównej siedziby.
Administrator przetwarza dane w celu realizacji swoich statutowych zadań.
Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów, zgodnie z kryteriami określonymi w przepisach prawa.
ADMINISTRATOR INFORMUJE, ŻE ZAINTERESOWANEMU PRZYSŁUGUJĄ NASTĘPUJĄCE PRAWA:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
2) sprostowania (poprawienia) nieprawidłowych danych (art. 16 RODO),
3) usunięcia danych przetwarzanych bezpodstawnie i bezprawnie (prawo do bycia zapomnianym - w art. 17 RODO),
4) ograniczenia przetwarzania danych (tzn. wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku - art. 18 RODO);
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 21 RODO, co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku nie będziemy już mogli przetwarzać Państwa danych osobowych objętych sprzeciwem, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6) prawo do przenoszenia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na zasadach określonych w art. 20 RODO, co oznacza iż mają Państwo prawo żądać, by Państwa dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
7) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO,
8) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem RODO do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
GROMADZENIE DANYCH:
I. Wszelkie dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ są gromadzone na dwa sposoby:
1. Informacje podawane dobrowolnie przez użytkowników w celu subskrypcji newslettera, korzystania z formularzy kontaktowych, wypełnienia formularzy rejestracyjnych w celu zapisu na wydarzenie, a także w celu tworzenia kont użytkowników na stronach i aplikacjach internetowych.
2. Informacje uzyskiwane automatycznie podczas korzystania przez użytkowników z naszych stron i aplikacji internetowych, tj.:
Informacje w dziennikach serwerów - nasze serwery automatycznie zapisują takie dane, jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, dane urządzenia (np. model sprzętu), typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP oraz tzw. pliki cookies.
Adres IP - każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP. Na jego podstawie można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się z siecią.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty (komputer, tablet, smartfon itp.).
INFORMACJE O ZBIERANYCH DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przeznaczone są wyłącznie na użytek Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ (do celów administracyjnych i statystycznych) lub służą do zapewnienia określonych usług naszym odbiorcom (użytkownikom).
Dane osobowe, podane przez użytkownika na stronach lub aplikacjach internetowych zamieszczonych na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ, będą przetwarzane wyłącznie w celu, do którego są zbierane. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak niezbędny do realizacji celu, w jakim są one zbierane. Niepodanie danych osobowych jest równoznaczne z brakiem możliwości korzystania z danego narzędzia, aplikacji internetowej, bądź usługi.
Dane osobowe użytkownika mogą zostać ujawnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dane te nie będą jednak udostępniane innym instytucjom, organizacjom, osobom trzecim i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również profilowane.
BEZPIECZEŃSTWO:
Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ dokłada wszelkich starań, aby chronić strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Strony i aplikacje internetowe zawierają odnośniki do innych stron internetowych.
Zdajemy sobie sprawę, że ponosimy odpowiedzialność za ochronę danych powierzonych nam przez użytkowników. Kwestie bezpieczeństwa traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby chronić nasze strony i aplikacje internetowe przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji. Stosujemy urządzenia i systemy zabezpieczające dane przetwarzane na serwerach oraz fizyczne środki bezpieczeństwa.
Poruszanie się bez użycia myszki
Stronę www.kino-sokol.pl można przeglądać bez użycia myszki, przy użyciu klawiatury. Witryna oparta jest o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po niej przy użyciu klawisza TAB. Filtry, kalendarz i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu.
Poniżej informacje jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść.
Powiększanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Pomniejszanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Domyślny rozmiar strony w przeglądarkach, jego ustawienie jest możliwe na dwa sposoby:
KINO SOKÓŁ
ul. Długosza 3
33-300 Nowy Sącz
Tłumacz języka migowego online
Kontakt dla osób z niepełnosprawnościami słuchu poprzez SMS:
tel.: +48 600 439 299
Nagranie, na sekretarce telefonicznej, aktualnego repertuaru kina oraz informacja o rezerwacji seansów grupowych:
tel.:+48 18 448 26 00
Diana Kamykowska-Gacek
tel.: +48 18 448 26 32
e-mail: d.kamykowska@mcksokol.pl
Dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i intelektualnymi organizujemy seanse na zamówienie. Współpracujemy z Warsztatami Terapii Zajęciowych i organizacjami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami.
Dla osób ze spektrum autyzmu organizujemy seanse z dopasowywanym natężeniem oświetlenia i głośnością filmu.
Dla osób niewidomych i słabowidzących staramy się prezentować filmy z audiodeskrypcją. Współpracujemy z Fundacją POMAGAM NIEWIDOMYM oraz Polskim Związkiem Niewidomych.
Razem wybieramy repertuar na comiesięczny seans.
Do odbioru audiodeskrypcji udostępniamy bezpłatnie słuchawki.
Możliwe jest dopięcie własnych słuchawek.
Osoby z aparatem słuchowym mogą skorzystać z pętli indukcyjnych.
Pętle umożliwiają lepszy odbiór dźwięku.
Znajdują się w kasie Kina, na parterze w sali widowiskowo-kinowej im. Lucjana Lipińskiego oraz w rzędach od 3 do 6 w sali kinowej im. Piotra Kosińskiego.
Dla osób poruszających się na wózkach są wyznaczone miejsca w salach kinowych.
Przy sprzedaży internetowej, na planie sali kinowej, miejsca dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi oznaczone są piktogramem
Informacje o udogodnieniach znajdują się przy tytule filmu w REPERTUARZE.
Repertuar jest na stronie Kina SOKÓŁ w Nowym Sączu oraz na drukowanych ulotkach i afiszach repertuarowych. Ulotki dostępne są w kasie biletowej MCK SOKÓŁ.
Ulgowe bilety na wszystkie seanse kinowe oferujemy w każdy poniedziałek.
Nie pobieramy dodatkowych opłat za okulary 3D.
Bilety ulgowe przysługują, na podstawie ważnej legitymacji - stosowych dokumentów:
• osobom z niepełnosprawnościami,
• opiekunom osób z niepełnosprawnościami,
• dzieciom, młodzieży uczącej się, studentom,
• emerytom, rencistom,
• posiadaczom Karty Dużej Rodziny oraz Nowosądeckiej Karty Rodziny (karta + dowód osobisty, karta dziecka + legitymacja),
• aktywnym Honorowym Dawcom Krwi,
• działaczom opozycji antykomunistycznej i osobom represjonowanym z powodów politycznych (tylko na wydarzenia artystyczne).
Bilety darmowe przysługują, na podstawie stosownych dokumentów:
• przewodnikom osoby z pierwszą grupą inwalidzką,
• opiekunom dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.
MCK SOKÓŁ mieści się w centrum miasta przy ul. Długosza 3. Dysponujemy parkingiem bez barier architektonicznych z oznakowanym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.
Parking i wejście do budynku znajdują się od ul. Kościuszki. Możesz w łatwy sposób dojechać tu komunikacją miejską (przystanki: Długosza-Planty, Konarskiego i Kościuszki).
Wejście do budynku – proponujemy dwa rozwiązania.
5 schodów. Przy tym wejściu, po lewej stronie, znajduje się plansza dotykowa z planem przestrzennym parteru.
Skorzystanie z podjazdu z poręczami, prowadzącego do drzwi. Tu znajduje się dzwonek sygnalizujący obsłudze w recepcji ewentualną pomoc osobom poruszającym się na wózku, opiekunom z dzieckiem w wózku oraz wszystkim osobom o indywidualnych potrzebach.
Kasa znajduje się na poziomie wejścia do budynku. Dysponujemy dwoma ladami/oknami obsługi o różnych wysokościach w zależności od potrzeb klienta.
Każda kondygnacja budynku w części usługowej udostępniona jest osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi. Winda osobowa ma wyjścia z dwóch stron. Każdy poziom zapowiadany jest przez lektora, a przyciski sterujące pracą windy mają wypukłą strukturę oraz zapisane są alfabetem Braille’a.
Poziom -1: sala kominkowa, sala im. Zofii Rysiówny, toalety, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Poziom 0: sala im. Danuty Szaflarskiej
Poziom 1: wyjście z budynku, kasa, sala kinowa im. Piotra Kosińskiego, sala widowiskowo-kinowa im. Lucjana Lipińskiego, toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami
Poziom 2: kawiarnia Klub Sztuki, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
Poziom 3: sala im. Romana Sichrawy
Poziom 4: sala edukacyjna, balkon sali im. Romana Sichrawy, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
Poziom 5: sala im. Bolesława Barbackiego, toalety
Miejsca na wózki inwalidzkie wyznaczone są w salach kinowych, koncertowych, konferencyjnych i szkoleniowych.
Tablice tyflograficzne z rozmieszczeniem przestrzennym układu sali znajdują się przy wejściach do sali widowiskowo-kinowej im. Lucjana Lipińskiego.
Psy asystujące są mile widziane, zapewniamy miskę z wodą – dostępna jest w kasie biletowej.
Toalety dla osób z różnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami ruchowymi, użytkownik zamyka samodzielnie od wewnątrz.
Mają one zamontowane duże lustra oraz dzwonki do przyzywowej sygnalizacji dźwiękowo-wizualnej.
Znajdują się:
• na poziomie -1. przy sali kinowej, w tej toalecie jest przewijak/leżanka;
• na poziomie 1. /wejście do budynku/, w korytarzu za kasą biletową po lewej stronie; w toalecie jest przewijak;
• na poziomie 2. obok kawiarni Klub Sztuki;
• na poziomie 4. obok sali edukacyjnej.
Toalety wyposażone są w system przywoławczy dźwiękowo-wizualny.
Wszystkie pomieszczenia - Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu ul. Długosza 3 oraz Galerii Sztuki Współczesnej BWA SOKÓŁ w Nowym Sączu ul. Kościuszki 34 - tworzą organizacyjnie i technicznie jeden wzajemnie uzupełniający się obiekt.
Wyposażone są w system sygnalizacji pożaru z monitoringiem całodobowym, podpiętym do Jednostki Ratunkowo-Gaśniczej Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Nowym Sączu.
Czujki alarmowe po wykryciu zadymienia uruchamiają sygnał dźwiękowy i świetlny.
Sygnalizatory akustyczne są słyszalne w każdej części obiektu, a sygnalizatory optyczne dodatkowo zamontowane są w toaletach dla osób niepełnosprawnościami.
Ewakuacją do momentu przybycia Straży Pożarnej dowodzi kierownik techniczny obiektu lub jego zastępca.
Jeżeli kierownik techniczny lub zastępca kierownika są nieobecni, to opuszczeniem budynku kierują:
• ewakuacją osób korzystających z sal kinowych - odpowiedzialny w danym dniu i na danej zmianie opiekun sali – bileter;
• ewakuacją osób korzystających z sal wystawowych - odpowiedzialny w danym dniu i na danej zmianie opiekun ekspozycji;
• ewakuacją osób korzystających z pozostałych pomieszczeń - sal w obiekcie – osoba odpowiedzialna za organizację zajęć, obecna w danym dniu i czasie np. koordynator wydarzenia, instruktor, trener;
• ewakuacją osób korzystających z kawiarni Klub Sztuki - obsługa kawiarni.
Ewakuowane w pierwszej kolejności są dzieci oraz osoby o ograniczonej zdolności poruszania się (z różnych względów).
Osoby odpowiedzialne za ich ewakuację w pierwszej kolejności:
• wyznaczają i zobowiązują osoby sprawne z najbliższego otoczenia do udzielenia potrzebującym pomocy (w miarę ich możliwości),
• wskazują drogi ewakuacyjne i lokalizację sprzętu ewakuacyjnego.
W celu zapewnienia właściwej widzialności umożliwiającej ewakuację klatki ewakuacyjne są oddymiane za pomocą klap i nawietrzania mechanicznego. Drogi ewakuacyjne wyposażono w awaryjne oświetlenie oraz fluorescencyjne znaki kierunkowe, aby jednoznacznie wskazywały drogę ewakuacji do bezpiecznego miejsca.
Przy silnym zadymieniu dróg ewakuacyjnych należy poruszać się w pozycji pochylonej. W dolnych partiach pomieszczeń panować będzie mniejsze zadymienie. Poruszać trzeba się wzdłuż ścian, by nie stracić orientacji, co do kierunku ruchu.
Długość drogi ewakuacyjnej, z poszczególnym pomieszczeń obiektu do klatek ewakuacyjnych i do wyjścia na zewnątrz obiektu, nie przekracza 20m.
Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Kina SOKÓŁ w Nowym Sączu.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
TREŚCI NIEDOSTĘPNE
OBSŁUGA ZA POMOCĄ KLAWIATURY
STRUKTURA NAGŁÓWKÓW
SKANY DOKUMENTÓW
TEKSTY LINKÓW
OTWIERANIE W NOWYM OKNIE
ETYKIETY W POLACH EDYCJI
OBSŁUGA FORMULARZA
KOMUNIKATY O STANIE
TEKSTY ALTERNATYWNE DLA OBRAZKÓW
OBSŁUGA SLAJDERA
KONTRAST DLA TEKSTU
DOKUMENTY PDF
PRZYGOTOWANIE DEKLARACJI W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
SKARGI I ODWOŁANIA
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Deklaracja dostępności architektonicznej Kina SOKÓŁ i Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ znajduje się tutaj.